Dansar i april

två frukostar
God måndag på alla! Hur utvilade känner ni er på en skala? Jag känner mig circa helt borttappad i dagarna och kanske är det inte så konstigt när en går från att göra allt till att göra inget. Vilket inte är riktigt sant då jag faktiskt hunnit med en hel del senaste veckan. Hur som haver tänkte jag skryta lite med denna lediga helg jag haft, vilket har resulterat i två frukostar jag lagat till två särskilda morgongäster. Besök är så himla mysigt, även om lägenheten fortfarande är rätt så tom utöver den stora sängen och köksutrustningen. 
 
Först ut var scones som avnjöts med marmelad, presskaffe och grönsaker. Passade även på att äta upp veggie-osten jag köpte för tacos förra veckan och som är å-så-god. 
IMG_7765-2
och så två röda nejlikor som pryder min lägenhet efter första maj. 
IMG_7767-2
mycket bloggbara scones. Tyvärr inte när de är skurna, påbredda och smuliga på tallriken. Mycket synd, för det är då de är som drömmigast. 
IMG_7771-2
Dagen efter var det pankakor som åts, veganska amerikanska sådana och det var orimliga mängder bakpulver men herre vad gött.  
IMG_7773-2 och de mumsades med marmelad och färska bananer från marknaden ett kvarter bort. Worth! IMG_7779
receptet för scones var den på bakpulver paketet, men med sojamjölk och mjölkfritt margarin. 
receptet på pannkakor här:
2,4 dl mjöl
1 msk socker
2 msk bakpulver
1/8 tsk salt
2,4 dl sojamjölk 
2 msk rapsolja
margarin att steka i
 
så blandar man de torra ingredienserna först och sedan de blöta, tills smeten är mjuk och vändstek på mellanhög värme. 
Märks att det är amerikansk recept när alla mått är 2,4 dl? ^^
#1 - ISA

gu vad jag älskar frukost kände jag nu. haha!

Svar: hahaa ååh ja :)
Frida