Dansar i april

måndagen bäddar sommarens (s)äng
Jag hade en riktigt ordentlig dag igår. Utan att veta egentligen varför var det som en exponentialkurva som började med enkla vårdbesök, utvecklades till två fikastunder, två nya klädesplagg, ett möte, häng med popcorn, té och skitsnack. Något som kanske inte jag hade råd med i stunden men kanske behövdes då jag hörde orden eka från psykologen, frågan om varför jag blir så instängd när jag får lite tid över. 
Hur som havet rullar, tänkte jag visa de två plagg som jag unnat mig efter strosande på myrorna och sedan på emmaus. Har förövrigt hittat drömsoffan men jag kunde inte ta hem den inom tidsramen som krävdes så får helt enkelt hoppas att den finns kvar. 
IMG_7793-2
en orange dröm med broderade detaljer. Trasig hake, men en enkel lösning till det. 
kanske lite kort men när jag ser den drömmer jag mig bort till sommarfester där vi dansar på sommarängar och insupnar varm sommarluft i bara sommarben.  
IMG_7797
och just när mönstret speglar sig på en liten detalj till, som fickorna. Det är verkligen pricken över i:et 
IMG_7800
och på tal om mönster då? 
IMG_7804-2
en riktig festklänning, som vid närmare titt har mönster som är gjord på enkla paljetter, pärlor och plastutsmyckningar. Men jag tycker inte det märks, färgsprakande och symmetri är ord som snor all uppmärksamhet
IMG_7810-2och i dess helhet?: 
IMG_7815
med dessa två plagg är jag redo att kicka sommarens ass. 
IMG_7818
 
Trevlig tisdag då? Hoppas att den blir för er som igår var för mig!