Dansar i april

grattis mammorna långt bort
Grattis mamma på morsdag! Det slog mig idag att hon antagligen för första gången firar morsdag utan ett enda barn hemma. Det händer så otroligt snabbt och jag vet att mamma är otroligt stolt att ha lyckats få tre självständiga barn, men jag tänker att det måste va trist dagar som denna. Så jag tänkte slå ett slag för några saker man kan göra à la morsdag för en mor som bor långt bort.
 
1. skicka brev
jag har en syster som är otroligt duktig på att skicka brev, kanske för att hon har lite mer erfarenhet av att bo långt bort. Men jag blir så otroligt lycklig varje gång ett brev stämplat från USA kommer, och önskar mig glad alla hjärtans dag, små bilder på min systerson eller andra hälsningar.
 
2. köp en viktig present, stöd alla mammor och alla döttrar
tack vare tips på Sandra Beijers blogg niotillfem, hittade jag detta underbara. Ett utomordentligt sätt att säga att du bryr dig om alla mensbärare, alla kvinnor. Köpes här
 
3. inspireras av mamma
i år så hade inte jag möjlighet att fira mamma tillsammans med henne, och min snabba lösning var att skicka iväg ett snabbt sms till henne och gratta. Javisst det kanske räcker, men jag får väl ändå säga att jag tänkt massor på mamma idag, och jag är nog inspirerad av henne varje dag. Det är tack vare henne jag är stark, har en rak ryggrad och kämpande klarar mig genom jobbiga dagar. Men ibland kan man inspireras på de där små påfyndiga sätten, och idag på väg hem från en utbildning svängde jag förbi mataffären för att kunna sedan göra detta:
IMG_7873
IMG_7886
småkakor är ett av mammas paradnummer, och senast jag var i stockholm skickades jag hem med tre olika småkakor. Bland annat en mördegskaka med nötter och pärlsocker som jag idag försökte härma. Dina var bättre mamma. 
 
Stora pussar på min mamma, och glad morsdag <3