Dansar i april

lördag, stockholm och derby
igår morse vaknade jag och slank ner till vardagsrummet hos mamma för att titta på tv-nyheter och slöläsa lite blogginlägg. En typisk ledig morgon där jag äntligen andas ut. Så kommer systern ned med ölen i handen och berättar att idag är det match. Jag önskar henne lycka till och säger att vi ses ju ikväll när vi ska ut, äta indiskt och dansa på nattklubb. Men plötsligt ringer hennes kompis och berättar att de har en biljett över. Att jag är djurgårdare spelar ingen roll när jag vet att chansen finns att tåga, dricka öl och skrika på AIK. Och så plötsligt är fotbollsäsongen, som jag längtat till, igång.  
20150307_111301
alla är asrebelliska. Det dricks bärs på BK och på Björns Trädgård och överallt står det hur olagligt det är. Tänker hur mycket makt vi har när vi står upp tillsammans. I detta fall handlade det om det mindre braiga med alkohol, men det går att applicera på mycket (host host det är demo idag host)  
20150307_11254220150307_112950
och så intog vi Stockholms Södra och det var många hejaramsor och mitt upp i det hela lyckades min syster kladda grönt på mina kinder och hennes kompis drapera en halsduk runt mig. 
20150307_115551
för plötsligt bara vi i Solna och såg såhär glada ut. 
20150307_12432820150307_125437
och såhär trevligt var det ändå! Jag lärde mig ramsorna snabbt, vilket inte säger något om min nyfunna kärlek (som alltså inte existerar) utan hur himla lätta och få bajens ramsor är. Men när det plötsligt var 1-1 och sedan 2-1 och sedan en vunnen match var det svårt att inte ryckas med, rycka tag i närmsta klackgranne och ge en hejdundrans kram. 
Får tänka att det ändå var mot gnaget, fotboll är roligt (alltid) oavsett, och att det ändå bara var svenska cupen. 
och det var min lördag, nu har jag skrikit mig hes på fotboll och gör mig, med hjälp av té och morgonnyheterna, redo för internationella kvinnodagen med ännu mer skrik! 
 
Puss! 
#1 - Beccyy

Härlig morgon :)

Svar: det var det! kram :)
Isolde

#2 - Hanna

Alltså, det är SÅ lätt att ryckas med! Jag vet att jag såg någon match med HIF, och plötsligt stod jag och hejade på som aldrig förr, trots att jag inte bryr mig ett dugg om det, haha.

Svar: Haha ja eller hur! och jag är ju stor sportfåne sen innan liksom
Isolde

#3 - lovisa

åh älskar detta! stämningen! det där om vinst och man bara hugger tag i nån och kramar. åh <3

Svar: alltså ja verkligen! sport är verkligen viktigt
Isolde

#4 - ISA

haha alltså kaoset i kollektivtrafiken vid fotboll. Får typ klaustro bara av bilderna ;)

Svar: alltså jag vet! och sorry typ, det suger med den kaosen när en inte är i tåget själv liksomkan känna att de som var på matchen ändå fick ta smällen sen för vi fick vänta på 4 tåg innan vi fick plats på tåget hem :)
Isolde