Dansar i april

An apartment
Den 1 maj (eller ja 4e egentligen) flyttar jag in i det 4e boendet jag haft sedan jag flyttat till Göteborg i höstas. Jag har hunnit varit inneboende i villa, i litet rum i lägenhet tillsammans med Emily, i korridor och nu min egna etta utanför stan. Lägenheterna hade många fördelar och endast en nackdel och jag tänkte vänta tills det perfekta men när jag inte kunde sluta tänka på denna lilla sköning på 27 kvm så visste jag att den ändå var den. Så jag lägger drömmen om att bo granne med slottsskogen på vila och välkomnar östra Göteborg, härliga skateboardstreckor, Delsjön och hamnen som mina två motpoler och grannar, en fräsch och ny lägenhet och lite lugn i tillvaron. 
jag byter ut bohemiskt mot fräscht. men kanske handlar det bara om ljuset som tränger in genom fönstrerna. Ska den fastna bland damm och ruttnande fönsterkarmar, eller ska den lysa rakt in på mina växter, mina möbler och skapa ljus i vardagen?
jag byter ut vy mot innerstaden, mot industri och mot bilism till en vy på promenerande par, hundar på koppel och träd som står i blom. 
Image by wwward0 (License)
och jag tänker att den 1 maj kommer jag ha bott i Göteborg i 8 ½ månader men då kommer jag äntligen ha hittat hem.
 
bilderna är mina, de är hänvisade under