Dansar i april

hetsäta jordnötssmör och tänka på palmolja
ännu ett litet matinlägg från en tjej som just är hemkommen från träningen. när jag tränar denna tid på dygnet så är det dels för sent och dels är jag för trött för att äta något mer än en liten snacks när jag kommer hem. Som igår var det polarknäcke med ost, och idag är det en tesked (som ofta blir mer än en tesked) jordnötssmör. Blev lycklig när jag hittade Skippy för 27:- på Netto. Dels för att jag hade råd med jordnötssmör (dyra saker som räcker länge är inte något jag i regel köper), dels för att jag minns en barndom där skippys jordnötssmör var älskat. Men upptäckte till min förvåning att jag inte alls gillar smaken längre. Läste på förpackningen att det var 93% jordnötter (!!!) och resten socker och palmolja. Lite som när jag till min förvåning insåg att jag inte gillar mjölkchoklad längre, utan tänker att ju mörkare desto...
Men kroppen behöver sina fetter, och jag får tänka att det är okej att upp till 3,5% av detta är palmolja, som med tanke på företaget är ganska dålig palmolja, det var trots allt billigt och nu har jag lärt mig att inte röra detta jävla företag ens med meterlinjal. #bittermenhungrig.