Dansar i april

1 år, 75 böcker
ett nyårslöfte som jag alltid behåller, sedan 2013, är att jag ska läsa 75 böcker på ett år. Det var en period då jag mådde dåligt och läste i snitt 2 böcker per vecka och då trodde jag verkligen att jag kunde nå 75 böcker på ett år. Så småningom mådde jag bättre, hittade på annat och la böckerna på hyllan, bokstavligen. 
Första året kom jag till närmare 40 böcker, andra året knappt 15, och i år blir det ett nytt försök. 
Jag pluggar på heltid, har en hel drös med vänner att spendera ledig tid med, men jag vill inte låta böckerna försvinna. Även om jag kanske inte når 75 böcker i år heller, så vill jag inte glömma bort böckerna, de som hjälper mig genom det svåra, de som njutes på solstol på Fårö, de som påminner mig om nu minsann har du lite tid över som du spenderar på bästa sätt. 
må årets läsning ge all lycka. 
har ni någon spännande läsning planerad i år? 
#1 - Beata

jävlar, 75 st! hehe det är mkt!

Svar: jo haha, nåt år kanske jag lyckas också ;)
Isolde

#2 - Emilia

75 böcker låter som ett kul mål! Jag skulle vilja läsa mer i år men har inga specifika böcker inplanerade än. Får se vad det blir :)

Svar: ah kul! hoppas att det blir några böcker då :)
Isolde