Dansar i april

snabba nudlar
blir lite mycket mat just nu. Men jag insåg ju till min förfaran att färskvaror inte håller till 5 recept om man ska hålla på att äta ute hela tiden och sprida ut dessa måltider på 2 veckor. Så har varit sjukt aktiv i köket att försöka använda så mycket grönt som möjligt och göra matlådor. Samtidigt som jag fortfarande är ute lika mycket. 
Ett tips till er som också springer runt lite för mycket är därför dessa nudlar.  
IMG_7022IMG_7026
börja med 3 champinjoner och en halv lök (eller om man som jag borde sitta i Guinness rekordbok över att hitta enorma lökar, en kvarts). Du ska också ha i rimlig mängd gräslök för 2 portioner.
do tha thing med stekpannan och oljan tills vätskan försvunnit ur löken och champinjonerna. 
IMG_7029
medan det steker kan du passa på att skiva goda grönsaker
IMG_7037
och koka lite glasnudlar. 
IMG_7032i en ny stekpanna gör jag såsen. Eftersom jag är uppenbarligen lite tokig i redning så blev den väl tjock. 
Jag gjorde faktiskt redningen på olja istället för margarin, typ för att jag inte kom på förens i efterhand att jag skulle göra en redning. Det gick bra ändå.
Havremjölk, olja, mjöl, grön kurrypasta och josen från en halv citron. 
Börja med att låta oljan bli varm, och blanda i kurrypastan och citronen. Blanda i mjöl och sedan späd ut med mjölk. Sedan är det bara att krydda med goda kryddor, såsom salt, paprika och cayennepeppar. 
IMG_7038
häll på, ta ytterst suddig bild, ät. 
#1 - Amanda Jona [SPONTAN]

Men mums!

#2 - FrökenTV, bloggen om tv och film

mumsigt

#3 - Sandra Lundin

Älskar snabb och god mat. SÅ bra tips!