Dansar i april

guilt free but still comfort food
då det är som jobbigast att vara vegan, och då jag oftast bryter min diet, det är är man behöver tröstas. Comfort eating är ett utav mina favoritmåltider, då plugget suger och man smyger iväg till pizzera, eller då man är bakis en lördagsmorgon och bara är sugen innihelvete på äggröra eller pytt-i-panna (ägg i quornfärs ju). 
Och visst har jag sagt att min diet, eller vems som helst, inte är svartvit och jag gärna bryter löftet om veganism om det innebär en riktigt god måltid. Men hur än längtan till äggröra är, så kryper det i hela kroppen tanken att gå ner till netto och handla ägg. Och dessutom är ju god mat alltid så mycket godare när man vet att det är helt Guilt Free och veganskt. 
Därför bara måste, måste, måste jag dela med mig av ett recept som jag hittade, ändrade spontant, och älskade. 
2015-02-14_1423912556
1 portion lyder:
- ett halvt paket tofu
- 3 msk mjölkfritt margarin
- 1/4 grönsaksbuljongstärning
- 2 tsk paprika
- 1 tsk cayennepeppar
- lite havremjölk (eller valfri annan mjölk)
- lite mjöl
 
låt halva smöret smälta i stekpanna, och smula sedan i tofut i bra bitar. rör runt. Lägg sedan till buljongen och rör runt lite till, tills det har smält in i maten. Lägg sedan resten av smöret i stekpannan, och häll sedan i lite mjöl (ca. 1 msk?) rör runt, och späd sedan ut med havremjölken. Låt mjölken evaporera, och krydda sedan med paprika och cayennepeppar. 
ÄT!
 
Receptet är inspirerad av denna men då en av favoritegenskaperna med äggröra är konsistensen gjorde jag en liten redning till den. Det funkade prima!
#1 - Amanda

jag tröstäter väldigt ofta tyvärr :/

Svar: riktigt trist att höra, men inget som du ska skämmas för. styrkekramar!
Isolde