Dansar i april

Under min stora blåa jacka pumpar hjärtat ut ingenting
igår var ännu en dag på stan med mina syskon. Men denna gång var lilla August iväg med sin mormor på Junibacken och vi syskon hade lite mer ro för shopping. Jag håller lite hårt i plånboken men några småsaker blev det till slut, får visa senare. 
Men efter ett par timmar var det dags för fika och då var uppdrag hitta en semla igång. Det finns ju inte så gott om semlor i USA så då måste man passa på.  
IMG_7680-2
först vetekatten vars söta innergård var helt vindstilla och bara stolarna, den fina blommiga inredningen och den rustika känslan fick munnen att törsta efter en god latte och en stor bulle. Men ack, de hade just slutat med semlor, och då fick vi leta vidare. 
Till Gunnarssons! Men de hade sålt sin sista semla i söndags så det var ingen tur där heller. Men benen var trötta, August och mormor skulle snart möta oss, och kaffemagen var alldeles för tom för länge sedan. Så vi klättrade den smala trappen till den mysiga övervåningen. 
 
IMG_7686
och så blev det kanske inte semla, men en himla god mazarin åt de, och jag mumsade i mig en sojalatte. Och så blev det även dags för hemgång denna dagen med. Och kvällar med småbarn blir väl ofta att bara kela framför tv:n. Jag hade lagat vegansk alfredo med grönkål (efter detta recept) och det blev en hejdundrande succé. Ska faktiskt snart ta fram en sådan matlåda och njuta igen.