Dansar i april

And her face is like a sail, speck of white so fair and pale
har känt mig något extra inspirerad idag. Kanske är det lugnet som faller när varken läxor, skrikande barn eller lovord om besök fyller kalendern. När arbete är bara några mail och telefonsamtal som ska betas av. Att jag själv fått dricka många koppar té, njutit av bokstund i solen och åkt lite longboard bara för att öva.
den 1 maj ska jag flytta från korridor och trångt till lägenhet och utrymme. Från våning 7 till våning 1, från industriområde till annat industriområde. Och när jag går runt i affärer och suckar, läser tidning och suckar, söker på pinterest och suckar, suckar för att allt är så fint, så börjar jag undra om jag verkligen vill ha allt i blå-vitt som jag tidigare haft. Medelhavet kallar inte längre, och guldiga detaljer, de sitter fint men det är väl inte det jag vill längre. Jag saknar pastell, färg, konst och det där färgglada som folk kunde titta på och säga "så typiskt frida". 
 
och istället har jag börjat titta på pastell, och färg och mönster och insett att visst kan detta bli något ändå?
 
och så fylls pinterestbrädorna och jag längtar, längtar, längtar till 1 maj. 
Ikväll blir det till slut lite bio med min syster och mamma. Och tur det, får ju inte sitta inne hela dagen och dagdrömma! 
 
Kram på er! 
Tryck på bilderna för att komma åt källan, ni vet föresten att ni kan följa mig på pinterest?