Dansar i april

julbords-quesadillas
hade ett genialiskt moment igår. Jag hade ju ätit nästan alla julrester, med bara några skivor julsk*nka kvar, och tre frusna sojakorvar och ganska gott om edamerost. 
så kom jag på att det som alltid finns i frysen hemma hos mamma är tortillabröd. Så jag slängde ihop en julbords-quesadilla, och jag rekommenderar den starkt till alla vegetarianer, veganer, och lite motigt föreslår jag det nog även till de som har riktiga skink- och prinskorvsrester kvar. Men jag vet ju inte om det smakar vidare för er. 
 
men kolla nu på bilderna och dregla, och sedan ta er i kragen och prova själv, det var himla gott!
IMG_6603 strimlar sk*nkan och steker lite IMG_6604 körven kan du hacka i bitar, och jag slängde på lite brie (sån affärsbrie som typ bara är gott tillsammans med annat) IMG_6606på med hundra lager edamerost (eller vegansk ost) och sedan tryck ihop den andra tortillabröden. skär i 8 bitar, eller 6 bitar, eller valfritt antal jämna bitar. eller utmana dig själv med ojämn antal bitar eller forma bitarna hur du vill.
ät.
njut.
och föresten hörreni? gott nytt år!
 
#1 - KMStyle

såg riktigt gott ut!

Svar: det var det! prova vettja :)
Isolde

#2 - millie ❀

tokälskaar quesadillas!! : )

Svar: omnomnom jag med!
Isolde