Dansar i april

första dagen på fårö
för två veckor sedan stack jag med flygplan från Landvetter och landade någon timme senare på Visby flygplats. I familjen är det tradition att åka till Fårö varje sommar och vad jag minns har det varit samma vecka varje år också. Egentligen åker vi hela vårt gäng i samma bil, samma färja, men i år hade jag några grejer i Göteborg som krockade och därifrån var billigaste alternativet att flyga. Och jag som är flygrädd var inte så himla pepp på propellerplan, men efter några tryggande google-sök (hur ofta får en positiva resultat av att googla sin skräck) lutade jag mig tillbaka. Så gott det gick i alla fall, för när jag klev av så kände jag mig så skakig, eftersom planet verkade vibrera hela resan!
Jag kom fram sent på söndagskvällen, så efter skjuts så var det bums i säng. Eller ah, några rundor skip-bo och en kopp té först. 
Sen på måndag var vädret kasst men vi skulle prompt bada och frågade därför var det skulle vara vindstilla den dagen. Det var här: 
Fårö 2015
och med här menar jag Skär, på norra Fårö. Antalet besökare var rätt få så vi la oss i en liten ficka i sanddunorna och slapp blåst. Jag och kusinerna trotsade kylan och doppade oss, vilket vi planerade göra minst varje dag denna veckan.
Fårö 2015
efter vi alla var frostbitna (figurativt) var det dags att åka, och då moster letar renoverar trädgårdsplatsen och inte vill att allt ska se ut som plast och nytt, blev det lite extra krut på loppisshopping. Jag försökte fota lite konst ur röran, för det var verkligen en stor röra. Obemannat, bestäm själv vad du tycker den är värd (vissa stod det kostar minst si och så många kronor), så det kändes mest som en sopptunna hos en ex-hoarder. nåväl :) 
Fårö 2015
Fårö 2015
Fårö 2015
LP-skivor och böcker, och utomhus ganska mycket metallskrot. One mans trash is another mans treasure. Jag hittade en bandsåg, men det hade varit svårt att transportera till Göteborg :( Fårö 2015 Senare åkte vi för att hämta lite grönsaker och det var hos en bonde vi aldrig besökt förut, då vi sällan åker till norra fårö annars. Blir så lycklig av "bra" paketering. Fårö 2015
Fårö 2015
familjen <3Fårö 2015
de hade även bredvid en butik med lite finsnickeri, lite porslin och liknande. mamma var inspirerad och fotade. Fårö 2015
Fårö 2015
Fårö 2015
hejdå grönsakshandlarbod! Fårö 2015
hej hej lycklig mamma! Fårö 2015
sen åkte vi hem till morfar och vi fixade lite sallad, och då var det deras kväll att bjussa mat. Det var en underbar varmrökt lax, fräsch och krispig, stekt mangold och potatis. Ingen bild pga tuggades i allt för snabbt.
somnade snabbt, och vaknade till ännu en trist dag ur väderperspektiv, men underbar dag ur alla andra synvinklar. Men det tar vi en annan dag. Kram! 
#1 - Klara

Åh vad fint detta lät! Och visst är det typiskt när man hittar något bra som är för stort eller otympligt för att frakta hem!?

#2 - sandra

Men åååh, vilket paradis!