Dansar i april

första maj tjugohundrafemton
insåg att om man har typ till exempel en laptop så är det första man ser när man går in på min blogg en bild på min öppna mun. Känns, sådär, uttänkt. Nåväl! 
Igår var det ju första maj och då var det premiär för ung vänsters frontbanderoll. En riktigt snygg om jag får säga så själv
IMG_7704-2
Vi samlades först på masthuggstorget för att hedra de spanienfrivilliga. Det var talare och musik. Bland annat:
IMG_7732-2IMG_7737IMG_7750-2
och vi var ganska många ändåIMG_7752-2
och nejlikor såldes
IMG_7758-2
och fatta utsikten att tala inför alla dessa:
IMG_7761-2
och sen så sprang vi iväg för att fixa demonstration, skrika, bära banderoll och lyssna på tal på gustav adolfs torg.
 
åsså blir man lite stolt över att läsa tweet som denna:
"Ung vänster slår ett slag för ungdomsmottagningar och nolltaxa på kollektivtrafiken .
Nu ser vi slutet på tåget.
Vi tar oss vidare till Gustaf Adolfs torg." från Evalis Björk 
#1 - Linnea, fotografier

Är du med i Ung Vänster?? hehe jag också!! :)

Svar: Ja!! fan va fett 👊
Frida

#2 - petronella

var i stockholm och får fortfarande rysningar när jag tänker på all röd kärlek.

Svar: Åh så underbart! 1 maj är fett 👊
Frida