Dansar i april

i en park, alldeles ensam, omringad
I onsdags hade jag läkartid som opassande nog låg samma dag som en studieresa. Jag fick tyvärr avvika hela resan, och fick istället mycket ledig tid. Det var ändå lägligt, för morgonen vaknade jag och var riktigt förkyld. Dagens utsikt blev taket och nattduksbordet där jag drack alldeles för många koppar te och läste Jane Eyre. 
Sedan var det dags att bära av till läkaren, och tidspessimist som jag är kom jag till stan 45 minuter tidigt (hade tänkt plugga på biblioteket men insåg att huvudet inte klarade av siffror och kalkyler). Så jag svängde in på mitt favorithak, Espresso House och tog mig en cappuccino to-go.  
IMG_7018
den skulle nämligen avnjutas i Kungsparken. De slingrande stigarna tilltalade mig och februarilöften var tunn och skör, så som den brukar kännas i de kallaste av novemberdagar. 
det kan tyckas att parker är reserverad för picknickande par och hundrastande, men att sätta sig på en halvkall bänk med kaffe, lugnande musik och en bra bok kändes ändå som något alldeles för naturligt vackert att låta bli. halsduken var ändå varmt virad runt halsen och luften kunde inte tränga sig genom mina många lager.  
IMG_7016
håller just på att läsa Jane Eyre och nu börjar den bli riktigt, riktigt bra, sisådär 3/4 genom den. Minns att jag ändå tyckte att den var bra i början också, men sen lade jag undan den för lite lättare läsning, och kom tillbaka till en bok som var mycket tyngre och långsammare än jag mindes.  
IMG_7020
och lade jag bokmärket i boken och tittade upp var istället detta min utsikt. Men till slut var det att packa ihop, slänga kaffet i tunnan och bege mig mot det som skulle vara min jobbigaste (läs: mest ennerverande) läkarbesök någonsin. Men mer om det sen. 

Det var min mycket lugna onsdag.