Dansar i april

kurs 2
här sitter jag och får mail om att jag klarat min andra kurs på universitetet! firar med en polarknäcke med brie. Fast nä, det är typ min vanliga mellis. Kanske får fira genom att ta en till (?). 
Och så kanske ni sitter där och ba "men frida är ju vegan?" jag är det, när jag vill alltså. Jag äter bara veganskt om inte det är något jag tycker är riktigt riktigt gott, för mat är bland det viktigaste jag vet. Inte kost, utan mat. Att få njuta på restaurang, laga mat med vänner, eller beställa en bakispizza. Mat är förfan en av de viktigaste byggstenarna i vår kultur. 
Och då menar jag inte att vi ska frossa utan skuldkänslor. Jag menar bara att samtidigt som det är viktigt att göra ett medvetet val kring mat, för att påverka djur och natur så lite som möjligt, så är den sociala aspekten minst lika viktig. Det är ju inte svartvitt. Men fråga mig gärna om ni undrar, för jag är ganska insatt i mina egna värderingar kring mat. 
 
Nu ska jag faktiskt ta en till knäcke. puss!